شهردار در جمع بازیکنان پرسپولیس برازجان؛

برای شادی مردم و سربلندی دیارمان با تمام توان بجنگید

به همت شهرداری برازجان برگزار شد؛

بازدید از پروژه های عمرانی 

"شهردار برازجان": دلیل تاخیر در بهره برداری پارک شهید کشتکار وجود تاسیسات آب و برق و عدم همکاری اداره برق بود.
کد خبر: ۱۴۵۷۲۵۶
نویسنده زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

به گزارش جام جم-"مرتضی قدوسی" ۲۹ اردیبهشت ماه در تور رسانه ای بازدید از پروژه های عمرانی در خصوص پروژه پارک شهید کشتکار اظهار کرد: این پروژه شهریورماه سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی شد. مدت اتمام پروژه ۸ ماه بود و باید انتهای اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ تمام می شد اما با تزریق اعتبار به پیمانکار قرار شد پروژه زودتر و در اسفند ماه ۱۴۰۱ تحویل داده شود.
قدوسی ادامه داد: در ابتدای کار پیمانکار از مشکل وجود تاسیسات آب و برق خبر داد که این تاسیسات علاوه بر نوسازی باید از فاز نیز خارج می شدند و این کار زمانبر بود.
 
شهردار برازجان با بیان اینکه مشکلات موجود در پروژه به ادارت مربوطه اطلاع داده شد، عنوان کرد: حدود ۳ تا ۴ پایه برق فشار متوسط در این پارک است و باید جابجا شوند اما به دلیل عدم همکاری اداره برق به ناچار روند پیشرفت پروژه ادامه داده شد و امروز شاهد پیشرفت ۹۵ درصدی این پروژه هستیم.
 
وی با اعلام اینکه زمان انتقال شبکه برق به عهده اداره برق است، ادامه داد: اکنون این پروژه را انتهای سال ۱۴۰۲ تحویل گرفتیم و اکنون دارای ایراداتی است که پیمانکار باید رفع ایراد کند و نواقصات برطرف شوند.
 
قدوسی اعتبار این پروژه را ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ۹۵ درصد این اعتبار پرداخت شده است.
 
وی از حفظ درختان قدیمی و کاشت حدود ۱۰۰ درخت سایه انداز متناسب با اقلیم شهرستان در این پارک خبر داد و عنوان کرد: ساماندهی دکه ها نیز همزمان با انجام این پروژه صورت گرفت. تمامی دکه ها در حد شرقی پارک با فاصله منظم ۱۵ متری جانمایی شدند که این مهم باعث رضایت دکه داران شد.
 
شهردار برازجان از ۱۷ پروژه عمرانی فعال در شهر خبر داد و افزود: احداث فرهنگسرا در کوی پردیس، آسفالت خیابان ۵۰ متری، اجرای سنگ جدول فضاهای سبز، احداث ساختمان ایستگاه شماره ۳ آتشنشانی، زیرسازی و آسفالت کوچه های سطح شهر و زیرسازی و آسفالت کوچه های محلات کم برخوردار  از جمله پروژه های فعال هستند.
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری برازجان در بازدید اصحاب رسانه از پروژه مجتمع فرهنگی شهید سلیمانی گفت: در دولت قبل اعتبارات استانی برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شد اما با تغییر دولت ها این اعتبار تخصیص داده نشد.
 
امرالله عباسی معاون عمرانی و شهرسازی شهرداری، دلیل اصلی تاخیر در اتمام این پروژه را عدم تخصیص اعتبارات تملک دارایی اعلام کرد و افزود: این پروژه یک مرتبه در زمان تغییر شهردار به مدت ۶ ماه و بار دیگر به دلیل عدم اعتبار به پیمانکار ۵ ماه تعطیل شد و پس از آن با تزریق اعتیار مجددا فعال شد.
 
عباسی افزود: طبق قرارداد تا یکماه آینده تمامی قسمت های داخلی این مجتمع تکمیل خواهد شد اما تامین تجهیزات و ساخت محوطه آن زمانبر خواهد بود.
 
وی در خصوص آسفالت قسمت اول بلوار سعادت (خیابان ۵۰ متری) نیز بیان کرد: با توجه به عبور وسایل نقلیه سنگین در این خیابان شاهد نشست آسفالت و وجود ترک هایی در سطح سواره رو این خیابان بودیم.
 
معاون عمرانی و شهرسازی شهرداری برازجان با اعلام اینکه آسفالت این خیابان را در سال ۱۴۰۲ منعقد کردیم، افزود: با فرارسیدن نوروز اجازه اجرایی کردن پروژه به پیمانکار داده نشد. در سال جاری استعلامات مورد نیاز گرفته شد و موفق به شروع  کار این پروژه شدیم.
 
عباسی ادامه داد: پس از برداشت لایه اول با ۵ سانت آسفالت و ۳ سانت شن به نخاله رسیدیم و متوجه دلیل نشست و ترک های آسفالت شدیم که غیر اصولی و استاندارد کار شده بود. تمامی نخاله ها باید برداشته می شد. حدود ۵۰ تا ۶۰ سانت نخاله برای زیرسازی این پروژه استفاده شده بود که اگر با کیفیت ترین و بهترین آسفالت نیز بر روی این نخاله ها انجام می شد در آینده نه چندان دور شاهد نشست آن بودیم.
 
وی افزود: تمامی نخاله ها جمع آوری و از مصالح بسیار مرغوب استفاده شد. حدود ۴۰ سانت قلوه ریزی، ۲۰ سانت مخلوط، ۱۰ سانت بیس و حدود ۷ سانت آسفالت خواهد شد.
 
معاون عمرانی و شهرسازی شهرداری از اتمام فاز اول این پروژه تا ۲۰ روز آینده خبر داد و عنوان کرد: اعتبار فاز اول این پروژه ۴ میلیارد تومان است و پس از اتمام این فاز بلافاصله حد جنوب بلوار سعادت (خیابان ۵۰ متری) شروع خواهد شد.
 
بازدید از از پروژه های عمرانی 
 
بازدید از از پروژه های عمرانی 
 
بازدید از از پروژه های عمرانی 
 
بازدید از از پروژه های عمرانی 
 
بازدید از از پروژه های عمرانی 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها